شناسهٔ خبر: 171926 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اجرای ۲۸۰ کیلومتر روکش آسفالت در سطح محورهای خراسان جنوبی

خراسان جنوبی جلال زاده .jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از اجرای۲۸۰ کیلومتر روکش آسفالت از ابتدای سال جاری در سطح محورهای استان جهت ارتقای ایمنی و کیفیت راه ها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان جنوبی)، اسداله جلال زاده، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان از اقدامات گسترده برای ارتقای ایمنی و کیفیت راه‌های در سال جاری خبر داد و گفت: در این راستا، از ابتدای سال تاکنون، ۲۸۰ کیلومتر از راه‌های استان روکش آسفالت شده است که این اقدام نقش موثری در افزایش طول عمر جاده‌ها، کاهش تصادفات و ارتقای رضایت‌مندی رانندگان و مسافران خواهد داشت.

وی افزود: همچنین، ۵۲ کیلومتر درزگیری نیز در محورهای مختلف استان به اجرا درآمده است. درزگیری از نفوذ آب به داخل لایه‌های زیرین آسفالت جلوگیری کرده و مانع از فرسایش و تخریب زودهنگام جاده‌ها می‌شود.

جلال زاده تصریح کرد: روکش راه‌ها از جمله اقدامات اساسی در نگهداری راه‌ها به شمار می‌رود و نقش مهمی در افزایش طول عمر آسفالت وحفظ سلامتی و ایمنی رانندگان و مسافران ایفا می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت زیرساخت جاده‌ای مناسب در کاهش خسارات مالی و جانی خاطر نشان کرد: مؤثرترین شرایط برای حمل و نقل آرام و ایمن، داشتن رویه سالم همراه نصب علائم ایمنی لازم بوده تا کاربران جاده‌ای بتوانند با خیالی آسوده تردد کنند.